SKYGYM - BEAUTY & SPORT SOFIA
КАКВО ТРЯБВА ДА ЗНАЕ И СПАЗВА ИЗПОЛЗВАЩИЯТ САУНАТА? Сауната предлагарелаксиращ начин за изчистване на тялото чрез изпотяване и освобождаване на напрежението от ежедневния живот! Сауната е единствената баня, в която по едно и също време има както сух, така и влажен въздух. Високата температура (средно около 70 градуса Целзий) и ниската влажност (около 25%) създават атмосфера, подпомагаща цялостно изпотяване и дълбоко почистване на порите. Именно дълбокото проникване на топлината спомага за премахването на токсини и поддържане на чиста и здрава кожа. Какви са ползите от сауната? 1) Успокоява и отпуска мускулатурата 2) Премахва умората 3) Намалява стреса и напрежението 4) Подобрява функциите на сърдечносъдовата система 5) Подобрява функциите на дихателната система 6) Забързва метаболизма 7) Подобрява кръво- и лимфотока 8) Облекчава болки от артрозни заболявания 9) Превенция на здраве 10) Води до намаляване на телесното тегло 11) Премахва токсините 12) Помага при безсъние 13) Подобрява тургура на кожата 14) Зарежда с енергия Какво трябва да знае и спазва използващият сауната? За да се избегнат инциденти и нежелани реакции е нужно да се спазват следните правила за ползване на сауната: Лицето, което за първи път ще изполва сауна да се запознае с въздействието й върху организма на човека В SPA и Wellness практиката сауна се прави най-малко 15 мин.след физическа активност Не бива да се прави сауна веднага след хранене Препоръчва се престой от 5-7 мин. като могат да се правят няколко серии от влизания Правилният начин за провеждане на процедурата е в легнало положение с леко свити и повдигнати крака. Ако се прави в седнало положение, краката трябва да са качени върху пейката. Препоръчва се на начинаещите да започнат с най-ниското стъпало, постепенно могат да увеличават и престоя, и стъпалата Задължително преди сауната се прави хигиенен душ! В сауната се влиза бос, като джапанките се събуват пред вратата на сауната! Ползващият сауната трябва да разполага с хавлиена кърпа, върху която да си постели на пейката! В сауната се разрешават само леки упражнения за разтягане и разпускане на мускулатурата и ставно-свързочния апарат. Загубата на течности в организма предизвиква усилена жажда. Най-подходящо е да се използват напитки, съдържащи солеви съставки, но не чешмяна вода, защото тя отмива допълнително соли от организма! Вземането на студен душ след сауна е прекрасно средство с мощно въздействие върху организма – елиминира метаболитите от мускулите Сауната не бива да се използва при остри инфекциозни заболявания, придружени с висока температура или в острия стадий на хронични заболявания; при наличието на отворена рана; артериална хипертония над 2ра степен; бременни жени; хора с респираторни проблеми (астма, пневмонии) задължително трябва да се консултират с лекар Забранява се употребата на алкохол в сауната, тъй като затрдунява функциите на нервна система, сърдечно-съдова система и черен дроб В сауната може да се добавят различни етерични масла (например евкалипт) След приключването на сауната е добре да се направи релаксация в легнало положение за около 10-15 мин.
Усъвършенствайте тялото си! Достигнете бързо своите цели! Нашият елитен фитнес екип ще ви предложи начини да постигнете повече, от колкото сте си представяли, че е възможно. Когато работи с Вас, вашият личен треньор ще вземе под внимание вашата здравна история, начин на живот и поставените цели при изготвянето на персонална програма, която да посрещне вашите нужди. Разнообразете вашите тренировки под ръководството на динамичен екип от инструктори. Те ще превърнат горенето на калориите в забавление.